Hand met pen

Stamrecht bv

Een stamrecht bv is eigenlijk hetzelfde als een besloten vennootschap en wordt ook opgericht bij de notaris. Een stamrecht bv wordt alleen om een andere reden opgericht.

Een stamrecht bv is een fiscale constructie die voordeel oplevert indien je een afkoopsom bij ontslag hebt gehad.

Fiscaal voordeel
Over een afkoopsom, ook wel gouden handdruk genoemd, moet je veel belasting betalen. Om te voorkomen dat je een groot gedeelte van jou afkoopsom kwijt bent aan de belasting is de stamrecht bv bedacht die dient als fiscale constructie. Door deze constructie ben je een stuk minder geld kwijt aan de belasting.

De gehele afkoopsom kun je overmaken naar jouw stamrecht bv. In termijnen zul je de afkoopsom ontvangen van jouw stamrecht bv. Deze termijnen worden stamrechttermijnen genoemd. Belasting wordt pas verheven indien er uitbetaald wordt. Een stamrechtovereenkomst moet overeenkomen met de eisen en voorwaarden van de belastingdienst.

Wil je een stamrecht bv? Dan zul je onder andere naar de notaris moeten. Lees meer over de oprichting van een stamrecht bv

Laat je telefoonnummer achter en wij nemen nu contact met je op.

Bedankt, we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.