Maandag vanaf 09:00 weer geopend 0882424611 Mail ons  of  bel mij terug

Opstellen koopovereenkomst

U kunt de notaris al inschakelen bij het opstellen van de voorlopige koopovereenkomst, maar dit hoeft niet (in Amsterdam stelt de notaris standaard de koopovereenkomst op, dit heet het Amsterdamse model). Buiten Amsterdam is het dus niet verplicht om de koopovereenkomst op te laten stellen door de notaris. U kunt ook een standaardmodel koopovereenkomst gebruiken.

Let er hierbij wel op dat u een duidelijke afspraak met de verkoper maakt over het moment waarop de wettelijke bedenktijd van 3 dagen ingaat.

Ontbindende voorwaarden

Wilt u bij de koop bepaalde ontbindende voorwaarden opnemen? Zorg dan dat u deze noemt bij het doen van het bod en dus vóór u overeenstemming bereikt over de koop. Deze moeten daarna ook opgenomen worden in de voorlopige koopovereenkomst.

In bepaalde gevallen, zoals bijvoorbeeld wanneer er speciale erfdienstbaarheden voor een huis gelden of de verkoop van een huis dat deels verhuurd is, is het aan te raden om van tevoren advies in te winnen bij de notaris.

Notariskosten koopovereenkomst

De notariskosten voor een koopovereenkomst kunnen verschillen tussen de €200,- en €860,-. Vergelijk de notariskosten op de website van DeGoedkoopsteNotaris.nl.

Spread the word DeGoedkoopsteNotaris op facebook DeGoedkoopsteNotaris op twitter