Nu geopend! 0882424611 Mail ons

Ontbindende voorwaarden

Heb je net een woning gekocht? Dan moeten een aantal zaken geregeld worden. Er moet bijvoorbeeld een koopovereenkomst opgemaakt worden. Alleen in Amsterdam is het verplicht om de koopovereenkomst op te laten stellen door een notaris.

Wat is een koopovereenkomst?

In een koopovereenkomst worden meerdere zaken opgesteld. De gegevens van koper en verkoper worden er in vermeld, maar ook de ontbindende voorwaarden worden hierin afgesproken, opgenomen en ondertekend.

Wat zijn ontbindende voorwaarden?

Wanneer u de koopovereenkomst tekent, heeft u nog 3 dagen bedenktijd op de koop van de woning. Dit is in de meeste gevallen te kort dag om bijvoorbeeld de hypotheek te regelen. Daarom stelt u samen met de verkoper een aantal voorwaarden op, die het koopcontract alsnog kunnen opheffen. Dit zijn ontbindende voorwaarden. Door onderstaande voorwaarden op te nemen, kunt u de koopovereenkomst nog opheffen als een van die situaties zich voordoet:

• U krijgt de financiering van de woning niet rond;
  • De uitslag van de bouwkundige keuring valt tegen;
  • U komt toch niet in aanmerking voor Nationale Hypotheek Garantie;
  • Het niet lukt uw eigen woning op tijd te verkopen.

Niet alleen de koper kan ontbindende voorwaarden stellen. De verkoper kan ook ontbindende voorwaarden laten opnemen zoals;

• Verkoper gaat alleen akkoord met de verkoop als de bank de restschuld van de woning financiert.

Notarissen vergelijken

Op DeGoedkoopsteNotaris.nl kunt u makkelijk notarissen vergelijken op prijs, kwaliteit en afstand. Zo kunt u zelf bekijken welke notaris het opstellen van een koopovereenkomst het goedkoopst aanbiedt.

Spread the word DeGoedkoopsteNotaris op facebook DeGoedkoopsteNotaris op twitter